Udskydning af bryllup: Koordinering og ændring af planer

Nu kommer der altså lige en lille bryllups update, selvom der er værre ting i verden, end at vores bryllup er udskudt. Men udskudt det er det. I hørte sikkert Mette Frederiksen og Dronning Margrethe på pressemødet igår. Ingen forsamlinger over 10 personer.

Vi havde allerede taget beslutningen om at udskyde for et par dage siden, da vi begge syntes at situationen var alt for uforudsigelig, med kun tre uger til brylluppet. Så det var faktisk meget rart, at vi blev bekræftet i, at vores beslutning var den rigtige.

Læs også: Bryllupsplanlægning: To-do listen

Udskydning bryllup

Beslutningen

Jeg har fået rigtig mange inputs og kærlige beskeder fra jer på Instagram, om hvorvidt vi skulle gennemføre brylluppet d. 4. april eller ej. Rigtig mange skrev, at de ikke ville gennemføre brylluppet. At sådan en dag ikke skulle overskygges af frygten for smitte og at det store samtaleemne ville blive Corona virus. Det tror jeg, at I har helt ret i, for det fylder jo alt lige nu. Med god grund.

Det afgørende for os var da grænserne blev lukket. Vi har nemlig familie som ikke kan komme hjem til Danmark så længe grænserne er lukkede og så længe flytrafikken er (stort set) indstillet. Derudover vil vi selvfølgelig ikke risikere, at vi er skyld i at nogle gæster bliver smittede.

Så ja, beslutningen var taget inden pressemødet.

Udskydning og koordinering bryllup

Udskydning og koordinering af aftaler

Det store puslespil er i fuld gang, for der er ingen tvivl om, at det er et kæmpe arbejde at flytte sådan en fest. Det har også været lige ved at tage pusten fra mig. Jeg havde virkelig set frem til snart at være i mål.

Rigtig mange udskyder fester lige nu. De næste mange måneder er det især konfirmationer der fylder i kalenderen og hen på sensommeren og i starten af efteråret, er det alle de bryllupper (og andre større fester) der er planlagt for længst. Dertil kommer nu alle dem der skal have flyttet deres arrangementer.

Lokation

Vi startede derfor med at finde ud af, hvornår der var ledigt på vores venue. Det gjorde vi fordi det er den post, der har været sværest at få til at gå op til at starte med. Det kan nemlig virkelig være en udfordring, at finde den perfekte lokation; den rigtige stemning, i nogenlunde afstand til hvor man bor og til den rigtige pris. Jeg følte mig så heldig dengang vi kunne krydse alle de ting af og jeg har virkelig været glad og haft ro i maven over det sted vi havde fundet og booket.

Desværre har det været helt umuligt at finde en ny ledig dato i samme lokale. Men vi har nu endelig fundet en løsning på det. Østerskovgård, hvor vi havde planlagt at festen skulle holdes, er nemlig i fuld gang med at renovere et nyt lokale. Lokalet står snart færdigt og  der var en ledig dato vi kunne få, så den var vi hurtige til at sige ja til. Det bliver derfor ikke det lokale vi oprindeligt havde booket, men lokationen er den samme.

Desværre er der nogle minus’er ved det nye lokale. Det er nemlig mindre og der er ikke noget køkken tilknyttet (kun et anretterkøkken). Derudover havde vi lejet værelser til os selv og nogle af gæsterne, som kommer længere væk fra. De værelser er udlejet på den nye dato, til dem som skal have vores oprindelige lokale. Men det er småting og noget som vi må finde en løsning på. Jeg er hvert fald meget lettet over, at vi har fundet et sted at holde festen.

Leverandør aftaler

Næste step er at få flyttet samtlige andre aftaler. Det er jeg stadig i gang med og jeg ved endnu ikke, hvor meget der skal planlægges på ny.

Vi har allerede sikret os, at vores søde fotograf Nicoline kan den nye dato. Det er sådan en post jeg ville være meget ked af at skulle ændre på. Hun er valgt fordi jeg ved at jeg elsker hendes billeder, hun forstår hvad jeg gerne vil have og så er hun bare så skøn at være omkring, hvilket også er vigtigt sådan en dag. Så det ville være så frustrerende, at skulle ud og finde en anden.

Cerise pigerne har også allerede bekræftet at de står klar med pynt og balloner til den nye dato, så rammerne for festen er også sikret. De spiller nemlig en vigtig rolle ift. at skabe en rød tråd og det er lige før jeg vil sige, at der ikke ville blive nogen fest uden dem. De forstår hvad vi gerne vil med dagen og jeg glæder mig virkelig meget til at vise både gæsterne og jer, hvad vi har planlagt af dekoration.

Vi mangler at få svar fra en del leverandører, da jeg først lige har sendt mail ud i dag, med den nye endelige dato. Så jeg er spændt på hvor meget der skal laves om. Der er garanteret en del ting der først kan planlægges lige op til den nye dato, hvilket også frustrerer mig lidt. Som sagt havde jeg virkelig glædet mig til at binde en knude på alle de løse ender.

Menu

Alt mad er lidt kastet op i luften igen.

Jeg regner stadig med at Food Club kommer til at stå for selve middagen, men jeg går ud fra, at det er en helt ny menu til den tid, da den skifter efter årstid. Så det skal jeg have fundet endeligt ud af. (Dermed skal alle menu skilte også ændres, men de er heldigvis ikke sendt til produktion endnu).

Bryllupskagen skulle laves af Sofie, men hun er gravid og når at føde en lille bebs inden da, så jeg tænker også, at der skal findes en anden løsning på den post.

Aftensmaden skulle bestå af gourmet hotdogs, men det nye lokale har ikke et køkken, så det kan ikke længere lade sig gøre (har nu virkelig mange Cocio på lager). I stedet skal vi havde fundet en helt færdig løsning.

Tøj og ringe

Tøjet er heldigvis stadig på plads og det kommer jo ikke til at ændre sig. Dog tror jeg, at jeg bytter mine sko, da jeg nu har bedre tid til at finde de helt rigtige. Det var lidt et panik køb. Jeg har også løst min lille udfordring med Boligmagasinet. Havde jo været så smart at hænge kjolen frem da vi fik skudt boligreportage, da jeg syntes det kunne være fedt at have den med i magasinet. Nu hvor brylluppet er udskudt og magasinet udkommer inden den nye dato, så skulle det selvfølgelig laves om. Det var de heldigvis meget forstående overfor.

Vores vielses ringe er heldigvis ikke indgraverede endnu. Faktisk skulle vi have prøvet dem i sidste uge, for derefter at sætte indgraveringen i gang. Det nåede vi ikke og det er meget heldigt nu.

Bryllup Corona Virus

Den nye dato – 19-09-2020

Den nye dato blev som sagt valgt ud fra, hvornår der var et ledigt lokale på vores ønskede lokation. Men faktisk betyder den også noget for os. For når klokken slår tolv på vores bryllupsdag, rammer vi faktisk vores 2 års forlovelsesdag. Det er da meget fint når nu det skal være. Så planen er, at vi (forhåbentlig) skal giftes d. 19. september i år.

Det var en hurtig gennemgang af den planlægning der følger med at udskyde en fest. Forhåbentlig kan den være til gavn, hvis I står i samme situation og har været nødsaget til at udskyde en større begivenhed. Sender masser af tanker og god energi og så er det vidst bare på tide at se fremad og glæde sig til en ny dato.

Det gør vi hvert fald ♥

 

1 Comment
  1. Vi skal holde dåb for vores søn, men vi var heldigvis overhovedet ikke begyndt at planlægge noget endnu! Han er snart 2 måneder, men han er blevet navneregisteret, så vi ikke skal stresse over at nå det, inden han er 6 måneder, for det virker for usikkert lige nu.

    Krydser fingre for, at I stadig får det bryllup, I drømmer om, selvom nogle ting måtte laves om <3

    https://satinawandel.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.